zapleven.com

Free Website Templatesphpbb3 styles

Масови проверки за колани на задните седалки

Масови проверки за колани на задните седалки

Мнениеот Big на Съб Май 16, 2009 5:41 pm

кликни тук-> Проверки за колани на задните седалки

извадка от ЗДП:
Раздел XXV.
Обезопасителни колани, защитни каски, системи за обезопасяване на
деца (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.)
Чл. 137а. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Водачите и пътниците в моторни
превозни средства от категории M1, M2, M3 и N1, N2 и N3, когато са в движение, използват обезопасителните колани, с които моторните превозни средства са оборудвани
.

(2) Могат да не използват обезопасителни колани:
1. бременните жени;
2. лицата, чието физическо състояние не позволява използването на
обезопасителен колан;
3. водачите на таксиметрови автомобили, когато превозват пътници в рамките на
населеното място;
4. инструкторите - при управление на автомобила с учебна цел.
Чл. 137б. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Системите за обезопасяване на деца в
зависимост от теглото на децата, за които са предназначени, се класифицират в пет групи:
1. група 0 - за деца с тегло под 10 кг;
2. група 0+ - за деца с тегло под 13 кг;
3. група I - за деца с тегло между 9 и 18 кг;
4. група II - за деца с тегло между 15 и 25 кг;
5. група III - за деца с тегло между 22 и 36 кг.

(2) Системите за обезопасяване на деца се подразделят на два класа:
1. пълен клас, който включва комбинация от ленти или гъвкави компоненти с
осигуряваща ключалка, регулиращи и присъединителни устройства и в някои случаи
допълнителна седалка и/или защитна преграда, и могат да се закрепват чрез нейната
вградена лента или ленти;
2. непълен клас, който представлява цялостна система за обезопасяване на деца и
може да включва частично обезопасително устройство в комбинация с обезопасителен
колан за възрастни, който обхваща тялото на детето или задържа устройството, в което
детето е поставено.

Чл. 137в. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Пътниците в моторни превозни средства
от категории М1, N1, N2 и N3, когато са в движение, използват системи за обезопасяване,
с които моторните превозни средства са оборудвани.
(2) За деца с ръст под 150 сантиметра, които пътуват в моторни превозни средства
от категориите М1, N1, N2 и N3, оборудвани със системи за обезопасяване, се използват
системи за обезопасяване на деца от пълния или непълния клас по смисъла на чл. 137б, ал.
2, съобразен с теглото на детето в съответствие с чл. 137б, ал. 1.

(3) В моторните превозни средства от категории M1, N1, N2 и N3, които не са
оборудвани със системи за обезопасяване, не се допуска превозването на деца под
тригодишна възраст, а децата на възраст три и повече години и с ръст под 150 сантиметра
заемат седалка, която не е предна.

(4) В таксиметрови автомобили, които не са оборудвани със системи за
обезопасяване на деца, деца с ръст под 150 сантиметра се превозват на седалка, която не е
предна.
(5) Не се допуска превозването на деца в система за обезопасяване на деца,
обърната в посока, обратна на нормалната посока на движение на превозното средство,
когато тя е закрепена на пътническа седалка, с предно разположена въздушна
възглавница, освен ако възглавницата не е деактивирана.
Чл. 137г. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Системите за обезопасяване на деца трябва
да отговарят на изискванията на Правило 44/03 на Икономическата комисия за Европа на
Организацията на обединените нации или на наредба по чл. 138, ал. 4 относно одобряване
типа на нови моторни превозни средства по отношение на обезопасителните колани и на
системите за обезопасяване и за одобряване типа на обезопасителни колани и системи за
обезопасяване.
Чл. 137д. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Всички седящи пътници на възраст три и
повече години в моторните превозни средства от категории М2 и М3, когато са в
движение, използват системите за обезопасяване, с които моторните превозни средства са
оборудвани. Системите за обезопасяване на деца се одобряват в съответствие с чл. 137г.
(2) Пътниците в превозните средства от категории M2 и M3 се уведомяват за
задължението да поставят обезопасителен колан, когато са седнали и когато превозното
средство е в движение. Те се уведомяват за това по един от следните начини:
1. от водача;
2. от придружителя или от лицето, посочено като ръководител на групата;
3. чрез аудио-визуални средства;
4. с табели и/или пиктограма, поставени на видно място над всяко място за сядане.
Чл. 137е. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Водачите и пътниците на мотоциклети и
мотопеди използват защитни каски.
.
.
Чл. 149. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) (1) За нуждите на
типовото одобряване пътните превозни средства се делят на следните категории,
обозначени с латински букви:
1. (изм. - ДВ, бр. 79 от 2005 г.) категория L:
а) категория L1 - моторните превозни средства с две колела, двигател с работен
обем не по-голям от 50 куб. см - в случай на задвижване с двигател с вътрешно горе-не, и
конструктивна максимална скорост не по-голяма от 50 км/ч независимо от вида на
задвижването;
б) категория L1е - мотопеди - моторните превозни средства с две колела и
конструктивна максимална скорост не по-голяма от 45 км/ч, двигател с вътрешно го-рене с
работен обем не по-голям от 50 куб. см или с 4 kW максимална постоянна номинална
мощност в случай на електродвигател;
в) категория L2 - моторните превозни средства с три колела, произволно
разположение на колелата спрямо надлъжната средна равнина, двигател с работен обем не
по-голям от 50 куб. см - в случай на задвижване с двигател с вътрешно горене, и
конструктивна максимална скорост не по-голяма от 50 км/ч независимо от вида на
задвижването;
г) категория L2е - мотопеди - моторните превозни средства с три колела и
конструктивна максимална скорост не по-голяма от 45 км/ч, двигатели с вътрешно горене
с принудително запалване с работен обем не по-голям от 50 куб. см или не повече от 4 kW
максимална мощност нето в случай на други двигатели с вътрешно горене; или не повече
от 4 kW максимална постоянна номинална мощност в случай на електродвигател;
д) категория L3 - моторните превозни средства с две колела, двигател с работен
обем над 50 куб. см - в случай на задвижване с двигател с вътрешно горене или с
конструктивна максимална скорост над 50 км/ч независимо от вида на задвижването;
е) категория L3e - мотоциклети - моторните превозни средства с две колела без
кош, двигател с вътрешно горене с работен обем над 50 куб. см и/или конструктивна
максимална скорост, по-голяма от 45 км/ч;
ж) категория L4 - моторните превозни средства с три колела, несиметрично
разположение на колелата спрямо надлъжната средна равнина, двигател с работен обем
над 50 куб. см - в случай на задвижване с двигател с вътрешно горене или с констру-ктивна
максимална скорост над 50 км/ч независимо от вида на задвижването (мотоциклети с
кош);
з) категория L4e - мотоциклети - моторните превозни средства с две колела и кош,
двигател с вътрешно горене с работен обем над 50 куб. см и/или конструктивна
максимална скорост, по-голяма от 45 км/ч;
и) категория L5 - моторните превозни средства с три колела, симетрично
разположение на колелата спрямо надлъжната средна равнина, двигател с работен обем
над 50 куб. см - в случай на задвижване с двигател с вътрешно горене или с макси-мална
конструктивна скорост над 50 км/ч независимо от вида на задвижването;
к) категория L5е - мототриколки - моторните превозни средства с три колела,
симетрично разположение на колелата спрямо надлъжната средна равнина, двига-тел с
вътрешно горене с работен обем над 50 куб. см и/или конструктивна максимална скорост,
по-голяма от 45 км/ч;
л) категория L6e - леки моторни превозни средства с четири колела и маса без
товар (без масата на акумулаторните батерии при електрическо задвижване) не по-вече от
350 кг, конструктивна максимална скорост не по-голяма от 45 км/ч, двигатели с вът-решно
горене с принудително запалване с работен обем не по-голям от 50 куб. см или не повече
от 4 kW максимална мощност нето в случай на други двигатели с вътрешно горене; или не
повече от 4 kW максимална постоянна номинална мощност в случай на електродви-гател;
м) категория L7е - четириколки - моторните превозни средства с четири колела и
маса без товар (без масата на акумулаторните батерии при електрическо задвижва-не) не
повече от 400 кг или 550 кг за моторни превозни средства за превоз на товари с
максимална мощност нето на двигателя не повече от 15 kW;
2. категория М - моторни превозни средства, които имат най-малко четири колела
и са предназначени за превоз на пътници, към които спадат:
а) категория М1 - моторните превозни средства за превоз на пътници, в които
броят на местата за сядане, без мястото на водача, е не повече от 8;
б) категория М2 - моторните превозни средства за превоз на пътници с повече от 8
места за сядане, без мястото на водача, с технически допустима максимална маса не
повече от 5 тона;
в) категория М3 - моторните превозни средства за превоз на пътници с повече от 8
места за сядане, без мястото на водача, с технически допустима максимална маса над 5 т;
3. категория N - моторните превозни средства, предназначени за превоз на товари,
които имат най-малко четири колела, към които спадат:
а) категория N1 - моторните превозни средства, предназначени за превоз на
товари, с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 т;
б) категория N2 - моторните превозни средства, предназначени за превоз на
товари, с технически допустима максимална маса над 3,5 т, но не повече от 12 т;
в) категория N3 - моторните превозни средства, предназначени за превоз на
товари, с технически допустима максимална маса над 12 т;

4. категория Т - моторните превозни средства с най-малко два моста,
конструктивно предназначени за теглене, бутане, носене или задвижване на опреде-лени
инструменти, прикачен инвентар, машини или ремаркета; към тях се отнасят колес-ните
трактори, които могат да бъдат съоръжени за превоз на товари (самоходни шасита) и
придружаващ персонал;
5. категория О - ремаркетата, включително полуремаркетата, към които спадат:
а) категория О1 - пътните превозни средства с технически допустима максимална
маса не повече от 0,75 т;
б) категория О2 - пътните превозни средства с технически допустима максимална
маса над 0,75 т, но не повече от 3,5 т;
в) категория О3 - пътните превозни средства с технически допустима максимална
маса над 3,5 т, но не повече от 10 т;
г) категория О4 - пътните превозни средства с технически допустима максимална
маса над 10 т;
6. категория G - моторни превозни средства с характеристики на моторните
превозни средства от категория M или N и с повишена проходимост.
(2) Моторните превозни средства от категориите М2 и М3 за превоз на повече от
22 пътници, освен мястото на водача, са:
1. клас I - превозни средства, в чиято конструкция са предвидени площи за стоящи
пътници с възможност за тяхното придвижване в салона на автомобила;
2. клас II - превозни средства, конструирани за превоз предимно на седящи
пътници със или без площ за стоящи пътници; площта, предназначена за стоящите
пътници, е в прохода между седалките; когато има обособено място за превоз на стоящи
пътници, неговата площ не трябва да превишава площта на две двойни седалки;
3. клас III - превозни средства, конструирани за превоз само на седящи пътници.
(3) Моторните превозни средства от категориите М2 и М3 за превоз на не повече
от 22 пътници, освен мястото на водача, са следните класове, обозначени с латински
букви:
1. клас А - превозни средства, конструирани предимно за превоз на стоящи
пътници; в автобусите от този клас може да има и седящи места;
2. клас В - превозни средства, конструирани за превоз само на седящи пътници.
(4) Ремаркетата и полуремаркетата от категория О, предназначени за теглене от
колесни трактори, се означават с ОТ и са:
1. ОТ 1 - с технически допустима максимална маса не повече от 1,5 т;
2. ОТ 2 - с технически допустима максимална маса над 1,5 т, но не повече от 3,5 т;
3. ОТ 3 - с технически допустима максимална маса над 3,5 т, но не повече от 6 т;
4. ОТ 4 - с технически допустима максимална маса над 6 т.
Big
 
Мнения: 98
Регистриран на: Пет Яну 30, 2009 11:48 am

Re: Масови проверки за колани на задните седалки

Мнениеот Big на Пет Окт 23, 2009 11:06 am

Big
 
Мнения: 98
Регистриран на: Пет Яну 30, 2009 11:48 am

Масови проверки за колани на задните седалки

Мнениеот abc на Пет Окт 23, 2009 12:20 pm

Има добра статия по темата.

Аз мисля, че коланите трябва да се слагат задължително. Мисля и, че е глупаво полицаите да следят за поставянето им кампаниино. Все едно аз кампаниино да спазвам правилника през месец септември, а в другите да я карам по-лежерно ;)
Изображение Изображение
abc
 
Мнения: 556
Регистриран на: Пон Ное 03, 2008 8:27 pm
Местоположение: Плевен

Re: Масови проверки за колани на задните седалки

Мнениеот zdravkop на Пет Окт 23, 2009 1:49 pm

Прав е Абс. Аз никога не съм чакал ченгетата да правят кампании, за да си сложа колана или децата ми да са с колани на задните седалки. Това е въпрос на оцеляване и здрав разум, а не на кампании.
zdravkop
 
Мнения: 285
Регистриран на: Сря Окт 01, 2008 3:58 pm

Re: Масови проверки за колани на задните седалки

Мнениеот chervenata на Пет Окт 23, 2009 7:35 pm

Боже Здравко доживях да сме на едно мнение! :D
chervenata
 
Мнения: 361
Регистриран на: Пон Авг 10, 2009 1:36 pm

Re: Масови проверки за колани на задните седалки

Мнениеот kalitko на Съб Окт 24, 2009 6:01 pm

правилника и закона е добре цитиран ...но да ви питам .Мислите ли ,че ако пътниците на задната пък и на предната седалка са без колани то те са потенциална опасност за останалите участници в движението?Дали този който е с колан и въобще не знае ,че има правилник или закон е по-малкото зло на пътя от другия водач спазващ стриктно културата на движение? За да не ме приемете като вечната контра ще кажа ,че съм съгласен и го спазвам това положение-но ми се струва че полицията прекалява с едни забрани и омаловажава други.Струва ми се ,че трябва групово да гледат документални филми за колегите си в другите държави.Краси Костов по БТВ беше лаконичен за шофьора на таксито в Англия- ама Краси той отговаря за сигурноста в автомобила ,защото за него автомобила е средство за производство подлежащо на трудова дисциплина и т. н. тука пък казваме ,че може той да е без колан-иди ги разбери.А останалите пътници в таксито с колан-нищо че половината само ги препасват щото немогат да се закопчаят.и последно -смятате ли ,че е правилно всички автомобили от МВР да са без колани все пак там има и такива които не са патрулки.
kalitko
 
Мнения: 136
Регистриран на: Нед Апр 05, 2009 8:58 pm


Назад към Авто Мото Мания

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron