zapleven.com

Free Website Templatesphpbb3 styles

Да регулираме фаровете сами...

Да регулираме фаровете сами...

Мнениеот Big на Вто Окт 06, 2009 9:22 am

Регулиране на фарове:
Колата трябва да е с поне наполовина пълен резервоар, тежест в багажника, равна на най-често срещаната (за някои това е пълен багажник, за други - съвсем празен, за трети - някъде по средата), тежест на мястото на водача, равна на теглото на този който шофира най-често. В студено състояние гумите трябва да са напомпани точно толкова колкoто е според изискването за автомобила. Раздрусайте колата здраво от всички страни, за да се осигури окачването да застане в нормално положение.
Намерете място което има вертикална стена и поне 11-12 метра РАВНА земя. Сега стената трябва да се разчертае. Измерете точно 7.5 метра от стената назад и маркирайте на земята (Ако стената не е подходяща за обезобразяване, препоръчително е използването на лепенки тип "тиксо" или изолирбанд с цвят контрастен на цвета на стената). Изравнете предницата на колата с маркираното на земята. Сега придвижете колата право напред плътно до стената, с изправен волан, и без никакво въртене (най-малкото въртене на волана може да даде отклонение с няколко метра в светлинния сноп). Отбележете с някакъв знак (залепване на лепенка) на стената средата на колата. След това точно пред оста на фара отбележете с някакъв знак върху стената например буква "C" или хиксче. Това се прави за всеки фар . Оста обикновено е отбелязана на стъклото на фара с точка, кръстче, кръгче, лого на марка, или ако не е отбелязана - то тя е точно пред крушката. Сега върнете колата право назад със същия волан, дотолкова доколкото стъклата на фара се изравнят вертикално с белега на земята (на 7.5 метра).
far0.JPG
far0.JPG (7.58 KiB) Прегледано 11162 пъти

На стената се прави и останалото разчертаване - продължава се централния белег с вертикална линия надолу поне 15-20 см. Белезите за осите (C-тата) се свързват с хоризонтална линия , която ще наричаме Н-Н. Сега от всеки белег С се прави белег надолу ако височината на оста на фара е до 80 см от земята, белегът трябва да е точно на 76 милиметра. Ако е от 80 см до 1 метър, белегът трябва да е на 102 милиметра, ако е повече от метър - 114 милиметра. Новите белези се свързват с хоризонтална линия която ще наричаме В-В. Сега през всички точки - центъра, С-точките, белезите под тях, се чертаят вертикални линии, за по-лесно виждане от 7.5 метра, по време на регулирането. Сега имаме отправна точка за регулиране, но само ако колата е равна И земята е равна И екранът е вертикален.
Вертикално насочване (при включени къси светлини) :
Късият светлинен сноп има ясно видимо специфично прекъсване. Под това прекъсване е ярко светло, а над него - относително е тъмно. С помощта на винтчета или там каквито врътки има за настройка на фара, това прекъсване се слага така че да е точно върху линията В-В. Това се прави и за двата фара. За европейските фарове това прекъсване се намира на върха на лявата половина на светлинния сноп.
far.JPG
far.JPG (26.79 KiB) Прегледано 11158 пъти

Хоризонтално насочване:
Инструкциите са валидни само за европейските фарове, за някои видове фарове изобщо е невъзможно да се настройват хоризонтално поради някакви американски разбирания. Европейските фарове имат "чупка" или "лакът" на върха в центъра на светлинния сноп, откъдето специфичното прекъсване "тръгва" нагоре и надясно, гледано на екрана. Насочете фарът така, че чупката да легне на вертикалната линия която минава през съответната С точка. Максимално допустимото отклонение е +/- 5 см. Например леко отклонение вляво - 25 милиметра - води до увеличаване на светлото разстояние надолу по пътя. Отклонение по-голямо от допустимото води до заслепяване на насрещно идващия трафик и в някои страни е подсъдно. След като са настроени късите светлини, не се опитвайте да насочите дългите, ако фаровете са комбинирани. Те сами ще си дойдат. Всяка намеса върху дългите, се отразява веднага на късите. Ако късите са добре, а дългите високо, или обратно, значи фаровете ви не са с добра конструкция.

За повече информация вижте ТУК .
Big
 
Мнения: 98
Регистриран на: Пет Яну 30, 2009 11:48 am

Re: Да регулираме фаровете сами...

Мнениеот Neno Er на Сря Окт 07, 2009 4:55 pm

За това което си написал-браво.
Но обикновено реномирани автосервизи през октомври и ноември извършват тази регулировка безплатно.
дядо Нено
Neno Er
 
Мнения: 217
Регистриран на: Чет Яну 08, 2009 12:52 pm
Местоположение: гр. Плевен - ж.к." Сторгозия "

Re: Да регулираме фаровете сами...

Мнениеот abc на Сря Окт 07, 2009 6:15 pm

Нено, последния път когато ходих в сервиза до Балканстрой така ми ги регулираха, че по-скоро можех да осветя ниско прелитащи самолети отколкото пътя. Прибрах се и на стената си ги оправих.
Изображение Изображение
abc
 
Мнения: 556
Регистриран на: Пон Ное 03, 2008 8:27 pm
Местоположение: Плевен


Назад към Авто Мото Мания

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron